محیص

سخن را چون نمی نویسم در من می ماند، و هر لحظه مرا روی دگر می دهد

محیص

سخن را چون نمی نویسم در من می ماند، و هر لحظه مرا روی دگر می دهد

پس آدم از پروردگارش کلمه هایی را آموخت، سپس خداوند به سوی او نظر کرد.
بقره 37.

محیص در ادبیات عرب به معنای گریز است و توضیح مختصر وبلاگ، از مقالات شمس تبریزی وام گرفته شده است.

اگر دنبال ِ متن هایِ شسته رفته یِ ادبی هستید، وبلاگِ شخصی ِ شخصِ نادرستی را انتخاب کرده ید.

دنیایی که کسی در آن

به اندازه ی این لحظه و امشب من

"دل تنگ"

باشد، جای بی رحمی برای زندگی کردن است. جای بی رحمی برای رفت و آمد این نفس آغشته به آه.


+عنوان از آقای سعدی ست و مدام مردد بود مصرع مرقوم باشد یا این بیت که: مرا تنها در شب های تاریک، رها کردی و خفتی یاد می دار.


++امشب ایستاده در غبار دیدم. فارغ از هر بحث و سنجش هر صدق و کذبی، درک این که بیست و دو سالگی من در چه عوالمی می گذرد و بیست و دو سالگی نسل پیش از من در چه فضایی سپری شده، دلم را به هم می زند. نسل آدم های خسته ای که نمی دوند برای داشتن حداقلی که دلشان می خواهد، در مقابل نسلی که زیاد از آن ها گفته اند و شنیده ایم. دلم به هم می خورد که یک مرد جنگی در نسلم نیست. مردی که بجنگد و کسی را، چیزی را، که باید، بدست بیاورد. دلم به هم می خورد از تسلیم زودهنگامی که تمام عمر سایه افکنده روی من و تو و نسلمان، روی نرسیدن و نشدن، روی چرخ بر هم نزدن.

نظرات  (۲)

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۷ ماه پیشانو
اگر شخص مورد نظر زندس همه چی رو کنار بزار و برو دلتنگیتو برطرف کن.....
بگذر از خیلی چیز و حرفا...
نمی ارزه بعدش که آدما از دنیا میرن حسرت دلتنگی رو با خودمون به گور ببریم...
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۹ مهدی باطنی
عالی بود.
۲۲ سالگی من هم سخت گذشت، هرچند حالا که ۳۴ سالگی را می‌گذرانم؛ سختی‌هایش زیاد به چشمم نمی‌آید.
حالا درد منسجم‌تر و ویران کننده‌تر شده و بیشتر مرد باید بود.
باید ایستاد و جنگید. این می‌شود مرام و روش. برای راستی و درستی. برای حقیقت باید جنگید، چرا که آنجا هیچ صلح و سازشی بین درستی و دروغ نیست.
دنیا برای من هم زیاد طول کشیده است، دوست بیست و دو ساله‌ام..
اما تا آخر می‌روم، من مردی نیستم که در برابر دنیا کوتاه بیایم.
آخر روزی دنیا در یک طرف خواهد ایستاد و من در طرف دیگر ..
این را به خاطر بسپار.
نزدیک است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی