محیص

سخن را چون نمی نویسم در من می ماند، و هر لحظه مرا روی دگر می دهد

محیص

سخن را چون نمی نویسم در من می ماند، و هر لحظه مرا روی دگر می دهد

پس آدم از پروردگارش کلمه هایی را آموخت، سپس خداوند به سوی او نظر کرد.
بقره 37.

محیص در ادبیات عرب به معنای گریز است و توضیح مختصر وبلاگ، از مقالات شمس تبریزی وام گرفته شده است.

اگر دنبال ِ متن هایِ شسته رفته یِ ادبی هستید، وبلاگِ شخصی ِ شخصِ نادرستی را انتخاب کرده ید.

قرص هایش را شمرد. این که فقط 40 تا مسکن در قوطی ها مانده بود، آن هم بعد از دیدن "اشکان، انگشت متبرک، و چند داستان ِ دیگر" به خودی ِ خود یک نشانه به حساب می آمد. بماند که همه ی اتفاق ها، در طول حداکثر دو دقیقه افتاد بود. فقط دو دقیقه، برای ِ این که از اوج ِ شادمانی و سپاس گزاری و شکر، بابت ِ تنهایی و سینما فرهنگ و باران ِ آخر ِ شهریور ِ نم نم، به حضیض ِ کفران و یأس و اشک، سقوط کند. دو دقیقه، که با اخم ِ آن دیگری شروع شد، و با صدای ِ بلند ِ لیوان و پریز ِ برق و بی بی سی ِ فارسی تمام شد. دو دقیقه، که آرزو می کرد، کر بود و دیگر هیچ صدایی را در دنیا نمی شنید. دو دقیقه، که انگار، قوانین ِ فیزیک، سر به سرش گذاشته بودند. کیلومترها پیاده روی و خود را به لهو و لعب زدن برای فراموش کردن ِ منجلابی که تویش گیر افتاده بود را، صوت ِ لعنتی، در دو دقیقه، طی کرده بود. لعنت به فیزیک. لعنت به فیزیک.

بعد التحریر: مازوخیسم چیست؟ عاملی ست که باعث می شود فرد در لحظه ی ِ آخر از کشتن ِ خود منصرف شود، تنها به این دلیل که، هرگز مرگ ِ یکی از نزدیکان ش را ندیده است و به نظرش، تا کسی شکوه ِ اندوه ِ یک مراسم ِ عزاداری ِ واقعی که سر یا ته ِ پیازش باشد را تجربه نکرده است، یک لذت ِ عمیق را از دست داده و به همین یک دلیل هم که شده، باید به زندگی ادامه دهد. برای ِ تجربه ی ِ یک سوگ ِ واقعی زندگی می کند.

نظرات  (۱)

۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۸ ماه پیشانو
اخ....اخ!
خودتی خورشید بانو؟ 
یعنی ممکنه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی